Veel ontwikkelaars onderschatten de inspanning die het kost om een product in de markt geaccepteerd te krijgen. Een budget voor marktintroductie ter grootte van het hele ontwikkelbudget van een product is niet uitzonderlijk.

Anderzijds is het voor commerciele mensen niet altijd mogelijk om de juiste snaar te raken bij hun potentiele klanten, of blijkt het lastig om potentiele klanten te vinden voor een technisch product. Het vraagt een stukje baggage en ervaring om te kunnen praten met de technici bij klanten.

Het is dus buitengewoon belangrijk om de juiste aanpak te kiezen bij het op de markt brengen van nieuwe producten. Inhuren van de ervaring van Modified Materials kan daarbij de kwaliteit van plannen en uitvoering verbeteren en zo het risico verlagen.

 

Haalbaarheidsonderzoeken

Voor verschillende bedrijven is gewerkt aan het bekijken van de technische en of commerciële haalbaarheid:
Geluidscherm
Metaalvervanging

 

Marketing en verkoop van technische producten
Er is veel ervaring opgedaan, ook internationaal, met de volgende producten

  • Nieuwe plaatmaterialen in vacuumvorm industrie
  • Concept van gevacuumvormde gevelpanelen
  • Additief voor hittestabilisatie voor kunststof voedselverpakkingen
  • Decoratieve kleuren en effecten in granulaat (metallic, parelmoer, steen)
  • Materialen voor productie van optische kabel;
  • Productontwikkeling en engineering van spuitgietdelen;
  • Ontwikkeling van productie technologie;
  • Nieuwe transparante plaatmaterialen in de bouw.

Strategische keuzes
Het ontwikkelen van producten en markten is voor veel bedrijven bepalend voor hun toekomstig success. Ontwikkeling is ook kostbaar. Toch wordt er, met name in het MKB, veel ad hoc en weinig gepland ontwikkeld: het snel inspelen op de vraag van een belangrijke klant, het even uitwerken van een leuk idée, het werken aan "moving targets" etc.
Het zijn herkenbare situaties, soms goed om te doen, maak vaak oorzaak van het weglekken van capaciteit naar activiteiten die een lage prioriteit hebben. De juiste keuzes maken en daaraan vast houden is de sleutel tot succes. Zeker als de middelen beperkt zijn.

Modified Materials heeft bijgedragen aan de volgende projecten:

  • Serie ronde tafelgesprekken met ondernemers over off-shoring;
  • Businessplan voor afdeling productietechnologie ontwikkeling;
  • Keuze ontwikkelrichting Moulded Interconnect Device en Hybride kunststof-composiet;
  • Strategisch plan ontwikkelbedrijf;
  • Ontwikkelrichting voor MKB.